KOLEJNE ZADANIE ZREALIZOWANE! PROJEKT „ZŁOTE SZKOŁY NBP”

30.04.2021 Kategoria:

KOLEJNE ZADANIE ZREALIZOWANE!

PROJEKT „ZŁOTE SZKOŁY NBP”

 

29 kwietnia uczestnicy projektu "Złote Szkoły NBP" wzięli udział w debacie i dyskusji poruszającej tematy ekonomiczne i finansowe. Uczniowie klasy siódmej w towarzystwie swoich nauczycieli, dyrekcji szkoły otwarcie dyskutowali z paniami - ekspertkami w dziedzinie finansowej. Na debatę zostały zaproszone Panie: Sylwia Frysztak i Bernadetta Rajchel.

Przygotowaniami do debaty i dyskusji uczestnicy projektu zajmowali się regularnie, poszerzając swoją wiedzę w zakresie ekonomii oraz budując swoją świadomość w tym zakresie. 

Role wśród uczniów przydzielono przed spotkaniem. Debatę prowadzili uczniowie klasy VII - Dominik Dykas i Paweł Gil, którzy pilnowali porządku obrad i  kolejności wypowiadania się. Ważne było, aby każdy uzyskał odpowiedź na nurtującego go pytanie.

Należy dodać, iż tematem dyskusji były kwestie ekonomiczne, które bardzo interesują młodzież - inwestowanie czy oszczędzanie, jeśli oszczędzać - to jak i gdzie, czy finanse są ryzykowne, jak uczyć się świadomości ekonomicznej, jak ją rozwijać. 

W trakcie spotkania zadawano pytania i dyskutowano np.:

Dlaczego dziś nie jest opłacalne trzymanie pieniędzy na lokacie?

Co jest bardziej opłacalne, oszczędzanie czy inwestowanie?

Czy powinniśmy uczyć się oszczędzać od najmłodszych lat?

Czy płacąc kartą macie wrażenie, że pieniądze szybciej się rozchodzą/trudniej kontrolować wydatki? Jak temu zaradzić?

Jak zapobiega się napadom hakerskim w bankach?

Jakie są ryzyka związane z płatnościami mobilnymi?

W co osoby niepełnoletnie mogą zainwestować?

Czy zdarzają się awarie w płatnościach internetowych (szczególnie w czasach pandemii)?

Czy w dzisiejszych czasach (czasach pandemii) opłaca się wziąć kredyt?

Co można dać pod zastaw  kredytu, jakie to może być zabezpieczenie?

W jakich przedziałach wiekowych są klienci banków?

Co zrobić, jeśli posiada się uszkodzony banknot?

Czy musimy zgłosić do banku informację, że chcemy wypłacić dużą kwotę?

 

W trakcie debaty dokładnie wybrzmiało, iż świadomości finansowej powinniśmy uczyć się od najmłodszych lat poprzez odkładanie niewielkich sum pieniędzy, pierwsze zarabianie. Taka nauka i praktyka wprowadzona już u kilkuletnich dzieci owocuje w przyszłości. Ponadto człowiek powinien znać możliwości, które daje mu obecny świat Powinien brać pod uwagę także czasy, w których przyszło nam żyć i funkcjonować - jak pandemia, której temat pojawiał się dość często podczas debaty.

Zarówno uczestnicy debaty, jak i eksperci byli zachwyceni otwartością swoich rozmówców w tak trudnym temacie. 

Galeria zdjęć

tlo1.jpg


Zapisano